Muzik Dan Video

Irama dan Lagu memang tidak dapat dipisahkan, begitulah juga dengan kehidupan ku, musik, videografi & fotografi dah menjadi sebati dalam kehidupan aku seharian..

Gabungan musik dalam videografi menjadi lebih menarik dan dapat menyampaikan maksud atau kehendak sesebuah cerita/senikata lagu dengan cepat dan pantas sambil didendangkan didalam gerak tari visual yang lebih jelas setelah diolah atau disunting menjadi sebuah klip video.

Perancangan skrip mengikut senikata lagu atau rentak muzik akan menjadi sesebuah video klip bertambah sempurna dan berkesan dengan susun atur yang kemas akan mencantikkan lagi sesebuah video klip.

Lakun gaya para perlakon pun memainkan peranan yang amat penting bagi segala watak/sifat/riak wajah dan kelakuan untuk menguatkan lagi jalan cerita. Segala aksi dan persembahan perlu diteliti dan diperhalusi dengan terperinci agar tidak terpesong akan maksud yang hendak disampaikan.

Kesimpulanya - Lagu yang hendak disampaikan melalui videografi, adalah lebih senang dan mudah difahami berbanding lagu yang disampaikan tanpa visual yang hanya diimiginasikan oleh kita sendiri.

- Director.

Ah Meng.

No comments:

Post a Comment